Filmas darbība risinās 1984. gadā Nikaragvas revolūcijas laikā, un tā seko noslēpumainajam angļu uzņēmējam un pārgalvīgam amerikāņu žurnālistam, kurš uzsāk kaislīgu romantiku. Drīz viņi iekļūst bīstamā melu un sazvērestību labirintā un ir spiesti mēģināt aizbēgt no valsts, vienam otram uzticoties un paļaujoties tikai uz otru.
Cilvēks, kurš kļūst apsēsts, ja viņam pieder sava sapņu dizainera brieža ādas jaka. Šī apsēstība liks viņam pagriezt muguru savai drudžainajai dzīvei priekšpilsētā, izpūst viņa dzīvības ietaupījumus un pat pievērsties noziegumam.
Neauglīgs skaņu stils tiek stilīgi izmantots, lai izveidotu minimālistisku mazpilsētas vidi, kurā noslēpumaina sieviete vārdā Grace slēpjas no noziedzniekiem, kas viņu vajā. Pilsēta ir divpusīga un piedāvā apmesties Grace, kamēr vien viņa var padarīt viņu pūļu vērtu, tāpēc Grace smagi strādā dažādu pilsētnieku nodarbinātībā, lai iegūtu viņu labvēlību. Tomēr spriedze uzliesmo, un Grētas kā bezpalīdzīga autsaidera statuss izsauc ļaunu nicinājumu un ļaunprātīgu izmantošanu no Dogvilas pilsoņiem.
Losandželosas pasaka, kurai lemts kļūt par cinisku traģēdiju. Sevi par Dieva pērtiķi dēvējošais stāvkomiķis Henrijs un operas dīva Anna mīl viens otru tik daudz. Tik kaisli un patiesi, ka velta savai mīlai duetu. Henrija iznīcinošais humors ik vakaru “nonāvē” skatītājus, bet Annas balss tos pavada un “izglābj”. Ir tikai pāris iespējas pateikt patiesību, netiekot nogalinātam, nogārdz Henrijs. Pēc abu apdāvinātās meitas Anetes dzimšanas pasaule maina žanru. Skaudība, aizvainojums, slikta publicitāte, tabloīdu prese, #MeToo un no greizsirdības dzimis ļaunums. Vai mēs varam sākt?
Personīgais pircējs Parīzē atsakās pamest pilsētu, līdz sazināsies ar savu dvīņubrāli, kurš tur agrāk nomira. Viņas dzīve kļūst sarežģītāka, kad noslēpumaina persona ar viņu sazinās, izmantojot īsziņu.
Rumānijas policistam, kurš ir nolēmis atbrīvot no cietuma greizo biznesmeni, kurš zina, kur tiek slēpta mobesta nauda, jāapgūst sarežģītā senču valoda (Silbo Gomero), ko lieto Gomeras salā.
Kosmosa dzīles aiz mūsu Saules sistēmas robežām. Monte un viņa mazā meitiņa Vilova dzīvo pilnīgā izolācijā kosmosa kuģī. Stingrā pašdisciplīna sargā vientuļo vīrieti no paša un citu kaislībām. Viņš ir kļuvis par tēvu pret savu gribu. Vilovu dzemdēja ar Montes spermu apaugļota jauna sieviete vārdā Boize. Viņi abi bija kosmosa cietumnieku apkalpes locekļi, uz nāvi notiesātie, jūrascūciņas, kas nosūtītas kosmosā uz Zemei tuvāko melno caurumu. Tagad dzīvi palikuši tikai Monte un Vilova. Un Monte ir mainījies. Pateicoties meitai, viņš pirmo reizi mūžā sajūt visvarenās mīlestības spēku. Vilova aug, kļūst par meiteni un jaunu sievieti. Tēvs un meita abi kopā vientulībā tuvojas savam liktenim – melnajam caurumam, kurā laiks un telpa pārstāj eksistēt.
Izcilā dāņu kinorežisora Larsa fon Trīra jaunākā drāma "Antikrists" ir mistisks psiholoģisks trilleris, kas stāsta par laulāta pāra attiecībām pēc viņu mazā dēla nāves. No pilsētas viņi dodas mežā, kur ļaujas seksualitātes destruktīvajam spēkam. Filma ir provokatīva un izaicinoša, tā šokē ar vardarbības un seksa ainām. „Antikrists” kļuva par šāgada Kannu kinofestivāla lielāko skandālu.
Galvenās lomas atveido Šarlote Gensbūra (par šo filmu Kannu festivālā viņa atzīta par labāko aktrisi) un Vilems Defo.
Lomās: Charlotte Gainsbourg, Willem Dafoe
Režisors: Lars fon Trier
Scenārijs: Lars fon Trier
Producents: Meta Loise Foldager
Kinoalmanahs no trim filmām par milzīgu, nedraudzīgu un bīstamu lielpilsētu – Tokiju. Jaunlaulātie ierodas galvaspilsētā un saduras ar tās skarbo funkcionalitāti. Laikā, kamēr viņš kļūst par ievērojamu kinorežisoru, viņa kļūst par krēslu… Šo parodiju pats par savu dzīvi ir sacerējis Mišels Gondrī.
No Tokijas kanalizācijas laiku pa laikam izlien nepatīkams subjekts ar rudu bārdu, kurš te atņem garāmgājējiem telefonus, naudu, cigaretes, te met viņiem ar otrā pasaules kara granātām. Šī metafora pieder Leo Karaksam, kurš turklāt sadalījis ekrānu 3 daļās.
Brīvprātīgs vientuļnieks, kurš nav redzējis un dzirdējis cilvēkus tieši 10 gadus gluži nejauši ieskatās acīs picu piegādātājai, kura noģībst un sākas pazemes grūdieni… Šo samuraju līdzību uzfilmējis Džuns Ho Bons.
Lomās: Ju Aoi, Josi Arakava, Žans Fransuā Balmērs, Džūlija Dreifūsa, Ajako Fudžitani, Ajumi Ito, Terujuki Kagava, Deni Levans, Jutaka Macušige, Nao Omori, Satoši Cumabuki, Hiroši Jamamoto.
Režisors: Mišels Gondrī, Džuns Ho Bons, Leo Karaks
Scenārijs: Mišels Gondrī, Džuns Ho Bons, Leo Karaks
Producents: Anne Pernods-Savada, Masa Savada, Mičiko Ješitake
Ir 1933. gads, Lielās depresijas laiks. Greisa (Braisa Dallasa Hovarda) kopā ar savu tēvu (Vilems Defo) un viņa gangsteru bandu siro cauri visai Amerikai. Alabamas štatā viņi nonāk nomaļā plantācijā Manderlejā, kur, kā atklājas, joprojām turpinās verdzība, kaut pārējā Amerikā tā atcelta jau pirms 70 gadiem. Greisa, cēlu nodomu un "svētu dusmu" pārņemta, nolemj izmainīt šo netaisnību un iejaucas notiekošajā... Viņas centieni izveidot ideālu un demokrātisku valsti diemžēl piedzīvo sakāvi. Greisa dāvā vergiem brīvību, bet viņi nezina, ko ar to iesākt, jo pieraduši pie drošības, kad viņu vietā visu izlēma kāds cits…
Pazīstamais dāņu kinorežisors, kustības Dogma'95 aizsācējs Larss fon Trīrs ("Šķeļot viļņus", "Idioti", "Dejotāja tumsā") ne tikai tematiski, bet arī sižetiski turpina "Dogvilā" iesākto stāstu par Greisu. "Manderleja" ir otrā filma no Trīra iecerētās triloģijas par ASV.
Lomās: Bryce Dallas Howard, Isaach De Bankolé, Danny Glover, Willem Dafoe, Jeremy Davies, Lauren Bacall, Chloe Sevigny
Režisors: Lars von Trier
Filmā komiskā garā atspoguļots ļoti nopietns un sievišķīgs temats – vibratora izgudrošana. Darbība risinās Anglijā deviņpadsmitā gadsimta astoņdesmitajos gados, kad daudzas augstāko aprindu dāmas depresijas dēļ tika sūtītas pie ārsta. Lai pacientēm mazinātu stresu, ārsti ieviesa jaunu terapiju – uzmanīgu noteiktas sievietes ķermeņa daļas manuālu stimulāciju. Tomēr ārsti nebija aptvēruši, ka patiesībā šīm sievietēm bija nepieciešams orgasms, un viņu uzdevums bija apmierināt turīgas dāmas, kuru vīri to nespēja.
„Intīmā masāža” bija ļoti efektīva, un, kad ārsta Mortimera (Hjū Densijs) ar radošu dzirksti apveltītais draugs Edmunds (Ruperts Everets) atklāja savu nodomu izgatavot elektrisku, no putna spalvām darinātu putekļu slotiņu, Mortimeram prātā iešāvās neatvairāma doma…
Kāds bija iznākums? Sākās revolucionāras pārmaiņas sieviešu dzīvē.
Ja vien ārsts būtu aptvēris, ko pastrādājis, – pēc vibratora izgudrošanas radās emancipācija un feminisms.