"Izlaidums" ir strauja un trokšņaina komēdija par atvadām no skolas, kas gan jauniešiem, gan skolotājiem paliks atmiņā uz mūžu. Daudzas godības atkārtojas. Dzimšanas dienu un Jauno gadu mēs svinam ik gadu, bet skolas izlaidums notiek tikai vienreiz. Lai abiturienti nekļūtu traki, klausīdamies garlaicīgās un svinīgās runas par "dzīves ceļa sākumu" un "putnēniem, kuri pamet ligzdu", viņiem ir pašiem jāsarīko sev svētki.
Vienas un tās pašas klases abiturienti dažādi gatavojas izlaidumam. Reperi filmē savas dziesmas videoklipu, ballīšu cienītājs iekrāj alkoholu, nevainīgs zēns gaida pirmo seksu, iemīlējies Romeo nodomājis mīļotajai uzdāvināt saderināšanās gredzenu. Visi filmas varoņi noskaņoti neko sev neliegt – šo nakti viņi nekad neaizmirsīs.
Kā bieži mēdz gadīties, vecāki un skolotāji ir uz vienu roku un svinības iztēlojas pavisam citādi. Viņi vēlas sarīkot tradicionālu vakarēšanu ar dzejas lasījumiem, salātiem un estrādes mūziku. Jo tuvāk ir svinību diena, jo asākas kļūst sadursmes starp pieaugušajiem un jauniešiem, skola kļūst par kaujas lauku, izlaidums – par paaudžu karu bez noteikumiem.
Komēdijas "Rūgts!" veidotāji piedāvā izbaudīt visus skolas beigšanas priekus, skandālus un to sekas. Klīst baumas: kad krievu abiturienti svin izlaidumu, iedzīvotāji cenšas neiziet no mājām, iegādājas dzeramā ūdens krājumus vai pamet pilsētu... Ja arī tas ir izdomājums, kinoteātros "Izlaidums" notiks ar lielu troksni un nebūs aizmirstams!
Niks (Džošs Hačersons) ir kanādiešu tūrists, kurš kopā ar savu brāli apceļojot Kolumbiju, nolemj izveidot sērfa veikalu un uz kādu laiku apmesties Kolumbijā. Drīz pēc tam viņš sastop un iemīl apburošu meiteni, kura ir bēdīgi slavenā narkobarona Pablo Eskobara brāļa meita. Eskobaram (Benisio del Toro) ātri vien iepatīkas jaunais kanādietis un viņš tiek uzņemts narkobarona tuvāko cilvēku pulkā. Brīdī, kad Eskobara uzbūvētā impērija sāk brukt, Niks attopas starp savu mūža mīlestību un paranoisko narkobaronu.
Asa sižeta trilleri ir režisējis un scenāriju rakstījis izcilais itāļu aktieris Andrea di Stefano, kuram šī ir debija režisora krēslā. Filmas galvenajās lomās Amerikas Kinoakadēmijas balvas ieguvējs Benisio del Toro ("Galaktikas sargi", "Mežoņi" un "Vilkatis"), Džošs Hačersons ("Bada spēļu" triloģija) un Breidijs Korbets ("Melanholija").
Filma tiks demonstrēta kinofestivāla "Spektrs II" ietvaros 8.novembrī: http://www.forumcinemas.lv/Events/Spektrs/.
Amerika, astoņpadsmitā gadsimta beigas. Kādas dāņu ģimenes sapņus par jaunu, skaistu dzīvi "mežonīgajos rietumos" pārtrauc neliešu banda, kura aukstasinīgi izrēķinās ar visiem, izņemot ģimenes galvu (Mads Mikkelsens). Izmisis un saniknots, viņš atriebjas, ar to izsaucot pār savu galvu vietējās bandas vadoņa (Džefrijs Dīns Morgans) dusmas. Vietējie iedzīvotāji un pat likuma sargi bailēs izvairās no konflikta, un viņam neatliek nekas cits kā stāties uz kara takas vienam… un viņa atriebība būs leģendāra.
Kamēr vesterna dzimtenē Holivudā šis žanrs tik tikko rāpjas ārā no kinematogrāfiskā kapa, tas lielā mērā plaukst un zeļ citur, arī t.s. "vecajā pasaulē", un šoreiz mūs ir apciemojis pārstāvis no Dānijas (!), ar dāņu supersmagsvaru Madu Mikkelsenu ("Hannibal") galvenajā lomā. Režisora Kristiana Levriga rokrakstā jūtams Vecās Eiropas kolonizatoru krampis, bet lielisko aktieru ansambli papildina pirmšķirīgs ļaundaris Džefrijs Dīns Morgans, liktenīgā skaistule Eva Grīna ("Casino Royale") un īsts britu džentlmenis Džonatans Praiss ("Pirates of the Caribbean"), vēlreiz apliecinot, ka šo odu vesterniem, skarbākiem laikiem un prēriju iekarotājiem no okeāna otras puses nedrīkst laist garām!
"Trešā persona" ir filma par trim mīlas stāstiem, kas savā starpā saistīti savādā veidā. Katram mīlestība nozīmē kaut ko citu. Vienam tā šķiet viegla un romantiska, otram pienāk vēlu un apzināti, bet citam visu dzīvi tā arī neizdodas piedzīvot īstu mīlestību, kad ne uz mirkli negribas būt šķirtam no paša dārgākā. Vārdu sakot, mīlestība gluži kā varavīksne pēc lietus var zaigot spilgtās krāsās, taču kāds to nemaz nespēj ieraudzīt.
Šo pāru mīlas stāsti uzplauks trīs dažādās un brīnišķīgās pilsētās. Roma ir visu romantiķu sapnis, Parīze - daile visās tās izpausmēs, savukārt Ņujorkā mīlestībai it nemaz neatliek laika. Par spīti tam, ka pilsētas ir dažādas un stāsti ir atšķirīgi, viņus visus vieno vienas un tās pašas jūtas – gaidītā, poētiskā un mūžīgā mīlestība. To visu var redzēt režisora Pola Hegisa filmā "Trešā persona". Hegiss sarakstījis scenārijus tādiem Holivudas projektiem kā "Mierinājuma kvants", "Kazino Royale", "Sarkanā tveice", seriāls "Taisni uz dienvidiem" un daudzus citus.
Turklāt bez oriģinālā scenārija un spilgtām režisora iecerēm visus kinomānus gaida patīkama tikšanās ar pazīstamajiem aktieriem Olīviju Vaildu, to pašu Trīspadsmito no seriāla "Doktors Hauss" un "Tronu" zvaigzni, Liamu Nīsonu no filmām "Šindlera saraksts" un "Nolaupītā", Milu Kunisu, Kimu Beisingeri, kā arī titulēto skaistuli Džeimsu Franko no filmas "127 stundas". Viņi visi mīlēs, ticēs, pārdzīvos, piedzīvos zaudējumus un sniegs atbalstu saviem tuvajiem. Īsi sakot – dzīvos un mīlēs. Pa īstam!
Katru gadu visi putni lido prom uz dienvidiem. Tālajā ceļā ir jādodas arī Dzeltenajam un viņa putnu ģimenei, taču bara vadonis, kurš vienīgais zina ceļu, cieš no kaķa uzbrukuma un ir spiests palikt mājās. Tagad Dzeltenajam ir jāuzņemas līdera loma un jākļūst par galveno savā ģimenē - visas nepieciešamās bara vadoņa iemaņas ir jāapgūst lidojuma laikā, bet nepieciešamo pieredzi varēs iegūt no jautrajiem piedzīvojumiem.
Reāls stāsts par noziedzīgo sindikātu "Franču sakarnieks". Viņi kļuva slaveni kā vērienīga starptautiska heroīna pārvadātāju organizācija. Marseļa, 1975 gads. Jaunais Pjērs Mišels (Žans Djužardēns) kopā ar sievu un bērniem pārvācas no Mecas un kļūst par īpaši smagu tiesnesi īpaši smagos noziegumos. Viņš nolemj tikt galā ar mafijas tīklu, kas divas desmitgades apgādā ASV ielas un visu pasauli ar heroīnu.
ASV Kinoakadēmijas balva Oscar® kategorijā Labākā otrā plāna aktrise - Alisija Vikandere.
Viss aizsākās nejauši, kad dāņu mākslinieka Einara Vegnera sieva māksliniece Gerda palūdza vīru pozēt sieviešu drēbēs – sasirgušās modeles vietā. 1931. gadā pasauli pāršalca šokējoša vēsts – Einars kļuva par pirmo vīrieti, kam veikta dzimuma maiņas operācija. Filmas pamatā – patiesi notikumi. Dāņu mākslinieču – Lilijas Elbes un viņas sievas Gerdas dzīves stāsts ir smalks attiecību portrets, ko režisējis ASV Kinoakadēmijas balvas Oscar® ieguvējs, filmu "Karaļa runa" un "Nožēlojamie" režisors Toms Hūpers. Galvenajās lomās ASV Kinoakadēmijas balvas Oscar® ieguvējs Edijs Redmeins un Alisija Vikandere.
Būdams radošo spēku pilnbriedā, padomju kinorežisors Sergejs Eizenšteins 1931. gadā dodas uz Meksiku, lai uzņemtu filmu "Lai dzīvo Meksika". Eizenšteins ierodas Gvanahvato, tikko saņēmis Holivudas atraidījumu un izjuzdams arvien lielāku spiedienu atgriezties staļiniskajā Krievijā. Gida Palomino Kanjedo vadībā viņš piesardzīgi atklāj saiknes starp Erotu un Tanatu, seksu un nāvi, un labprāt atveido tās kino, taču nevēlas ciest reālajā dzīvē.
Šajā filmā Pīters Grīnevejs pēta radoša ģēnija prātu, kas sastopas ar alkām un bailēm no mīlestības, seksa un nāves. Desmit kaislīgas dienas, kas neatgriezeniski pārvērš vienu no pasaules kino dižgariem un ietekmē viņa turpmāko darbu.
Nestriāni Deivs un viņa dēls Finijs grasās no gaidāmajiem plūdiem glābties šķirstā. Taču visiem vietas nepietiek. Vai nu tāpēc, ka ir neparasti, vai tāpēc, ka bailēs izlaiž gaisā krāsainu, blīvu mākonīti ar nejauku smaku, nestriāni netiek iekļauti Noasa šķirstā ielūgto sarakstā...
Frenks Mārtins, bijušais Amerikas armijas speciālās vienības kareivis un superbraucējs, spēj it visur piegādāt it visu. Tēvs apciemo Frenku Francijas dienvidos, bet nevainojama nedēļas nogale ģimenes lokā izvēršas spriedzē un notikumā ar pakaļdzīšanos. Neatvairāmā blondīne Anna un trīs viņas kompanjones Frenku pret paša gribu ievelk grandiozā bankas aplaupīšanā.
Papagailis Otrdienis kopā ar citiem zvēriem bauda idillisku dzīvi uz mazas saliņas okeāna vidū. Kādudien spēcīga vētra pie salas krastiem sadragā kuģi, bet pludmalē izskalo savādu divkājainu radījumu - Robinsonu Krūzo. Lai gan iesākumā zvēriem un cilvēkam ir grūti saprasties, ar laiku viņi sadraudzējas. Šo harmoniju izjauc divi savvaļas kaķi, kuri vēlas kļūt par noteicējiem uz salas. Draugi uzsāk cīņu ar kaķiem un pamazām atklāj, ka īsta draudzība spēj uzveikt jebko, pat negantus kaķus.
Asprātīgā komēdija "Siržu lauzēja - Parīzes padauza" ir jauna, popularitāti guvusi franču filma, kas koķeti apspēlē mūsdienu slavenību kultu, nepasaudzējot nevienu augstākās sabiedrības pārstāvi.
Dienā, kad augstākās sabiedrības dāmu no Parīzes - Kamillu, trīsdesmitgadīgu stervu pēc dabas un aicinājuma – kārtējoreiz atlaiž no apnicīgā darba, viņa nolemj uz visiem laikiem darīt galu savai verdzībai un nekad mūžā vairs nestrādāt. Iemesls tam gluži vienkāršs – viņa pelnījusi ko vairāk! Ar ciešanām vairs nedrīkst samierināties, un ciešanas izraisa kā sabiedriskā transporta izmantošana, tā arī pakļaušanās nekompetentam priekšniekam, kam dvako elpa. Tāpat prieku nesagādā nodokļu apmaksa, kad ieņēmumu dienests pieprasa naudu, ko Kamilla jau sen notērējusi. Viņa vēlas normālu dzīvi, kādu dzīvo tādi sabiedrības lauvas un lauvenes kā JayZ, Bejonse vai Vanesa Paradī. Veltījusi īsi brīdi pārdomām, francūziete apjauš, ka visus viņai tik nepieciešamos labumus var sniegt tikai viens vienīgs vīrietis – princis Harijs (Viljams, par nelaimi, jau precēts). Lai sasniegtu savu mērķi, Kamilla nolemj doties uz Angliju un savaņģot pēdējo vecpuiša kārtā palikušo princi no karaliskās dzimtas, kurš, pēc viņas domām, neizskatās nemaz tik draņķīgi, pat ja no rudajiem. Kamillai par milzu izbrīnu, princis par viņas ierašanos nav informēts, pils vārti nez kādēļ slēgti. Taču Kamilla tik viegli nemetīs plinti krūmos!