Šī režisora Mārtina Makdona ("Reiz Brigē", "Septiņi psihopāti") tumši komiska un melnā humora pilnā filma stāsta par kādu Ebingas, Misūri štata iedzīvotāju ("Oscar" balvas ieguvēja Frances McDormand), kuras meita tiek brutāli nogalināta. Nesagaidot nekādu rīcību no vietējā šerifa ("Oscar" balvas nominants Woody Harrelson) un viņa vietnieka (Sam Rockwell), viņa izvieto trīs policijai veltītus stendus pie pilsētas robežām un uzsāk pati savu izmeklēšanu...
Māte (Oscar® balvas ieguvēja Dženifera Lorensa) un Viņš (Oscar® balvas ieguvējs Havjers Bardems) dzīvo idillisku dzīvi vecā, klusā savrupmājā. Kad negaidīti uz mājas sliekšņa ierodas svešinieki - vīrietis (Eds Hariss) un sieviete (Mišele Feifere), viņu mierīgajai dzīvei tiek pielikts punkts, un Mātes mīlestība, uzticība un ziedošanās nonāk pārbaudījumu krustugunīs.
Mežsarga dēlēnam Ivo ir seši gadi un viņš stundām ilgi var vērot meža zosis ezerā, īpaši iemīļots ir visskaistākais putns ar melno galvu, Ivo viņu sauc par Tereonu. Taču tēvs reiz atved uz ezeru medniekus, un otrajā dienā Ivo savu zosu karali atrod nošautu. Izmisuma un naida dzīts, zēns aizbēg no mājām.
Ironiski romantisks stāsts par cilvēku, kurš tiecas dzīvot pa īstam, dzīves garšu saskatot mīlestībā. Dizaineru biroja darbiniekam Donatam ir piecas sievietes, katra ar savu mīlestību. Tomēr, lai cik patiess ir Donats pret katru no savām sievietēm, tā tomēr ir spēle, kurā donžuānam nākas zaudēt.
Filma veidota kā psiholoģiska drāma. Tās centrā - jaunu sieviešu likteņi karā un pēckara skarbajā laikā, kad pavisam parasta parādība bija "tautas ienaidnieku" raganu medības. Nežēlīgais karš sakropļo gan meiteņu ķermeņus, gan viņu dvēseles.
Darbības vieta - kara hospitālis. Tas ir tikai fons, uz kura spilgti parādās raksturu sadrsmes, vērpjas intrigas, risinās savstarpējās cilvēciskās attiecības.
Lentes patoss pauž domu, ka sieviete jebkuros apstākļos un situācijās ir un paliek sieviete. Arī skaudrajos kara gados tās tāpat slāpa patiesas mīlestības, savstarpējas sapratnes, uzticības un maiguma.
Par revolucionāru darbību žandarmi arestē Mārtiņu Robežnieku. Viņa jaunākais brālis, skolotājs Jānis, par dumpīgajām runām padzīts no darba un spiests atgriezties tēva mājās. Arī šeit sākumā viņš aģitē kalpu vidū, izpelnīdamies vietējās varas nelabvēlību. Tomēr Jāņa kāzas ar muižas pārvaldnieka meitu krasi maina viņa vietu dzīvē. Revolūcijas gaita sasniedz arī viņu dzimto pusi. Sacēlušies zemnieki nodedzina barona pili, izveido rīcības komitejas. No Rīgas ierodas Mārtiņš, cīņa turpinās, taču drīz ierodas soda ekspedīcija, kas nežēlīgi izrēķinās ar zemniekiem, spīdzina, nošauj, nodedzina mājas. Jāni pārņem bailes un, lai sevi glābtu, viņš kļūst par nodevēju. Upuru vidū ir arī brāļu tēvs un Mārtiņa līgava Zelma. Mārtiņš, neskatoties uz tuvinieku traģisko likteni, nesalauzts paliek revolūcijas cīnītāju rindās.Filma veidota pēc Andreja Upīša triloģijas "Robežnieki" motīviem par 1905. gada notikumiem Latvijā.
Institūta priekšā uz kāpnēm fotografējas jaunās studentes. Pēkšņi parādās brašs "bobiks" ar uzrakstu "Ventaszirgs." Seko ielūgums doties uz dejām, bet uz to atsaucas tikai viena meitene. Tik neparasti sākas šī liriskā kinostāsta varoņu Montas un Arņa iepazīšanās, kas strauji pāraug mīlestībā.Taču pirmās tuvības prieka un bezrūpības mirkļiem seko abpusēja nesaprašanās - pārāk atšķirīgi veidojušies viņu raksturi, morāles principi. Monta raugās uz dzīvi ar vienkārša un patiesa cilvēka skaidro skatienu, tādēļ atklājums, ka Arni vēl saista zināms morāles pienākums pret citu sievieti, viņai ir smags trieciens. Arnim rodas sarežģījumi darbā. Rūpnīcā viņa vainas dēļ iziet no ierindas martena krāsns. Viss notikušais liek jaunajam strādniekam palūkoties uz sevi citām acīm un izlemt savu turpmāko rīcību bez kompromisa.
Filma pēc Zigmunda Skujiņa romāna Kailums. Kādā Latvijas pilsētā demogrāfisko līdzsvaru sašķobījusi fabrika, kurā strādā pārsvarā jaunas meitenes, tāpēc katrs brīvs puisis ir zelta vērtē. Šajā sakaitētajā atmosfērā ierodas Kaspars, kurš tikko demobilizējies no armijas. Pēc fotogrāfijas viņš atpazīst meiteni, ar kuru sarakstījies dienesta laikā, taču Marika par tādām vēstulēm neko nezina. Situāciju sarežģī fakts, ka arī Kaspars uzdevies par citu...
Margaritai ir profesija, darbs un draugi, bet viņai ir arī 30 gadi un nav ģimenes. Visvairāk tas uztrauc draudzeni Ļenu, kas nemitīgi piedāvā Margaritai precību kandidātus, bet viņa visus testē, par savējiem uzdodot divus Ļenas bērneļus. Kārtējais kandidāts Oļģerts ir visādi jauks, bet garlaicīgs, toties viņa brālis, lidotājs Imants, pamodina Margaritas jūtas. Taču pēkšņi nelaimes gadījumā iet bojā Margaritas māsa, un nu viņai patiešām ir jāaudzina divi bērni. Vai Imants nobīsies no tāda pavērsiena?
Talantīgais ķirurgs Mārkalns, piedzīvojis dažādus dzīves pavērsienus, atgriežas savas bērnības pilsētiņā, lai sāktu dzīvi no jauna. Viņam pats būtiskākais šķiet ārsta pienākums pret pacientu, tāpēc nav viegli sastrādāties ar vietējās slimnīcas vadītāju, par kura dzīves jēgu nemanot kļuvis administratora darbs.
18 gadu dzimšanas dienā Mārim vecāki uzdāvina motociklu. Kopā ar draugiem viņš dodas izbraucienā un uz šosejas apdzen kāzu mašīnu. Līgava Inese tiek apprecināta bez mīlestības, tāpēc viņa labprāt ļauj Mārim sevi nozagt un dodas viņam līdzi romantiskā ceļojumā, pārlaižot nakti nomaļās lauku mājās pie diviem vecīšiem. Nākamo nakti viņi pavada mežā pie ugunskura, un no rīta Inese ir pazudusi, bet Māris zvēr atrast viņu un pierādīt savu tikko dzimušo mīlestību.
Unikāls gadījums Latvijas kinovēsturē – spēlfilma uzņemta ar dokumentālā kino paņēmieniem, jo sākotnēji tika iecerēta tieši kā dokumentālā filma. Tā stāsta par Zaķusalu – patriarhāla dzīves modeļa saliņu strauji augošās Rīgas vidū; tomēr apkārt bangojošā industrializācija nenovēršami ielaužas arī Zaķusalā. Pamatā filma ir vides vērojums, galvenie varoņi – Janka un Anita – ir tikai notikumu katalizatori, taču pamazām uzmanības centrā nonāk arī viņu mīlas stāsts.