Filma ir veltīta cilvēces pirmajiem soļiem uz kosmosa izpētes ceļa un virza pirmā kosmonauta Jurija Gagarina likteni. Galvenais motīvs - cīņa par tiesībām būt pirmajam: sacensības pirmajā kosmonautā, konkurence raķešu tehnoloģijā, lielvalstu - PSRS un ASV - konfrontācija. Pirmajā astronautu grupā tika izvēlēti no trim tūkstošiem iznīcinātāju pilotu visā valstī. Divdesmit no leģendāriem ieguva labākos no labākajiem. Kurš no viņiem lidos pirmais, neviens nezināja. Tādā veidā nācās cīnīties ne tikai ar zemes vilkmi ...
Brīvo laiku Viktors pavada, velkot bārus ar apšaubāmas reputācijas dāmām, no kurienes viņu uzņem sieva, kuru viņš nemīl, bērna māte, kuru viņi nekad nav plānojuši. Pašu Viktoru pameta viņa paša tēvs, viņa māte pēc tam izdarīja pašnāvību, un viņš tika atstāts augt bērnunamā. Gadu vēlāk atgriežas viņa izliktais tēvs, tagad viņš ir invalīds invalīds, un Viktors atklāj, ka savlaicīgs mantojums atrodas ofisā - viņa tēva dzīvoklī. Dokumentācija, kas nodrošina tēta pārcelšanos uz veco ļaužu pansionātu, tiek parakstīta zibspuldzē. Neskatoties uz to, vienīgais, kas viņu var aizvest, ir jūdžu attālumā, un, vēl jo vairāk, invalīdi brauciena laikā sāk rekuperēties, kad sākas viņu īstās problēmas.
Krievu karaspēks okupēja Parīzi. Krievija kļuva par pirmo varu pasaulē. Tagad viss šķiet iespējams. Jaunie uzvarētāji, sargu virsnieki ir pārliecināti, ka vienlīdzība un brīvība nāks šeit un tagad. Par to viņi ir gatavi upurēt visu - pozīciju, bagātību, mīlestību, dzīvību ... un pašu valsti.
Ļeņingradā, viena vasara astoņdesmito gadu sākumā. Kontrabandas ar Lū Rīda un Deivida Bovija kompaktdiskiem, pazemes klinšu ainava vārās priekšā Perestroikai. Maiks un viņa skaistā sieva Nataša tiekas ar jauno Viktoru Tsoï. Kopā ar draugiem viņi mainīs rokenrola likteni Padomju Savienībā.
Filma par divām māsām - trīspadsmit gadus veco Svētu, nabadzīgu un tēva pamestu, kurš ilgojas doties prom un būt snaiperis armijā, un sabojāt astoņgadīgo Dinu, par kuru runāja viņas gangstera tēvs ...
Filmas ASSA darbība risinās Krimā ,ziemā, astoņdesmitajos gados. Jauns mūziķis (Bananan) iemīlas gangstera (Krymov) mīļākajā (Alika). Paralēli stāstā iesaistīta 18.gadsimta slepkavības sazvērestība.
1880. gados Londonā pornogrāfisko grāmatu pārdevējs Verloks ir Krievijas valdības dubultā aģents, sniedzot informāciju galvenajam inspektoram Heat par slinko anarhistu organizāciju. Lai anarhistus varētu arestēt, ir jānotiek terora aktam. Tātad Verlocs nolemj uzstādīt bumbas - kas noved pie traģēdijas - ne tikai sev, bet arī viņa ģimenei, ieskaitot sievu Vinniju un vīramāti Steviju.
Katru gadu Bruno dodas ekskursijā pa visiem vīna stendiem, nepaceļot kājām ārpus izstādes telpām un nekad nepabeidzot savu vīna taku. Šogad viņa tēvs iesaka viņiem to pabeigt kopā, bet īstu vīna taku pāri Francijas laukiem. Jaunā, dīvainā taksista Maika pavadībā viņi devās uz Francijas lielāko vīna reģionu pusi. Kopā viņi gatavojas atklāt ne tikai vīna takas, bet arī ceļu, kas ved atpakaļ uz Mīlestību.
Trīs draugi saskaras ar dzīves vidus krīzēm. Pols ir bloķēts rakstnieks. Fransuāza ir zaudējusi savus ideālus un praktizē medicīnu par naudu; viņa sieva aug tālu, pat naidīgi. Burvīgais Vincents, ikviena mīļākais, saskaras ar bankrotu, viņa saimniece viņu pamet, un viņa sieva, no kuras viņš ir šķirts, vēlas šķiršanos. Vīriešu spriedze sāk parādīties īpaši Fransuā un Pāvila draudzībā un Vinsenta veselībā. Jaunāks vīrietis Džeks kļūst pievilcīgs Fransuā sievai Lūcijai. Vēl viens jauns draugs, bokseris Žans, kurš ir kā dēls Vincentam un kura draudzene ir stāvoklī, ir ķēries pie cīņas ar nežēlīgu šņabi. Vai laime ir izvairījusies no šī draugu loka?
Dzīvības un nāves riņķdancis, kurā ir ienācis cilvēks. Mākslinieks, zoologs, dabas pazinējs un IT nozarē strādājoša aitkope, kura ir arī astronomijas entuziaste, uz bioloģisku ķermeņu bojāeju lūkojas dažādi. Meža maitas, kāpuri zem kapakmeņiem, aitiņas kūtī, spalvu un kaulu slāņi un zaļi vizošās mušas uz trūdošās miesas – starp to visu ir cilvēks, kas mēģina saprast savu vietu kosmoloģijā. Kas šajā lielajā pārtapšanas gobelēnā ir cilvēka suga: daļa no posma vai tomēr pārcilvēkam līdzīgā?
Latviešu jaunā gotika par nāves un beigu (ne)atliekamību. Maskalāns (groteskās filmas “Leiputrija” (2004), kas tika nominēta Eiropas Kinoakadēmijas balvai kā labākā dokumentālā pilnmetrāža, operators) ir viens no izcilākajiem dabas dokumentālājiem vērotājiem Baltijā, kurš jaunākajā darbā iedarbīgi kairina skatītāju gan ar attēlveidi, gan ar eksistenciāliem un ētiskiem jautājumiem. Šajā maņas aktivizējošajā un karnālajā metamorfozes detektīvā skatītājs ierauga mazāk redzamo, neapzināto vai retušēto dzīves daļu – nāvi –, kas vietumis ļauj nonākt retā kino pieredzes ārpus komforta zonā. Ar beigām un dabas “sarkanajiem nagiem un zobiem” nekas nebeidzas – ar to tieši sākas šī filma.