Franču filmu ikonas Žerārs Depardjē un Fanijs Ardants šajā romantiskajā komēdijā zvaigznītes par Parīzes pāri piecdesmitajos gados, kuriem ir ērta dzīve, skaistas mājas, grezns lauku klubs un pusmūža krīze. Pēc sapņu brīvdienām Izraēlā, kur Alains (Depardieu) pēta savas ebreju saknes, Gisèle (Ardant) uzstāj, ka viņi maina savu dzīvi un pārceļas uz Telavivu. Kamēr Gisèle, ebreju pārveidotājs, viņas jaunā dzīve iedvesmo; Alains cīnās, lai aptvertu ebreju valodu, ebreju tradīcijas un jaunu apgraizīšanu. Vai Alains un Gisēle uzzinās, vai Shalom pārstāv Hello vai Goodbye?
Kaislīga lieta, kas vērsta pret filmu veidotāja un romāna mākslinieka intensīvo satikšanos. Stāsts sākas ar jauno scenāristu Fransuā, kurš izseko reiz skandalozā romāna autoru. Viņa mērķis ir pielāgot darbu ekrānam, bet vairākus romāna elementus viņam ir grūti saprast. Autore Žanna sākotnēji ir piesardzīga informācijas nodošanā, uzstājot, domājams, ka autobiogrāfiskā grāmata nekādā veidā nav saistīta ar viņas personīgo dzīvi. Tomēr galu galā viņa pārņem vīrieti pārliecībā, lai pastāstītu par Benvenuta fona.
Franču rokeris Džonijs Halliday zvaigznes kā profesionāls zaglis, tikko atbrīvots no cietuma. Viņš atgriežas pie zagšanas, lai atbalstītu savu ģimeni. Pēc vairākām veiksmīgām zādzībām viņš nolemj savu nepilngadīgo bērnu iekļaut "ģimenes biznesā".
Pāris buržuāziskās inteliģences pārstāvji Karlo un Silvija ir precējušies divdesmit gadus. Bet viņi parasti dzīvo savas attiecības atsevišķi; Kamēr viņa dzīvo viņu oriģinālajā dzīvoklī Romā, viņš, rakstot grāmatu, ik pa laikam dzīvo kopā ar jauno mīļāko Lū savā mājā valstī. Viņš neslēpj savas attiecības no savas sievas un pat atzīst, ka Silvijai var būt mīlnieki, starp kuriem jo īpaši ir jauns un vardarbīgs neofašists. Bet šīs attiecības atsauc atmiņā Karlo greizsirdību, un viņš kļūst apsēsts, uzzinot visu par viņas lietām, un greizsirdība padara viņu aklu. Filma pārvietojas starp erotiku, dekadenci un perversiju neskaidrā spēlē bez uzvarām un uzvarētājiem.
Klods Masuljērs tiek noslepkavots, medījot tajā pašā vietā ar Džuljenu Vercelu, nekustamā īpašuma aģentu, kurš viņu pazina un kura pirkstu nospiedumi ir atrasti Massoulier automašīnā. Kad policija atklāj, ka Džuljenas sieva Marija Kristīne Vercela bija Massoulier saimniece, Džuljena ir galvenā aizdomās turētā persona. Bet viņa sekretāre Barbara Bekere, lai arī nav gluži pārliecināta, ka ir nevainīga, aizstāv viņu un vada viņas privāto izmeklēšanu.
Pēc tam, kad zirnekļi ir iekoduši trīs vecāka gadagājuma vīriešus, visi pieņem, ka viņu nāve ir traģisks negadījums. Bet policijas mītnē Parīzē inspektoram Adamsbergam sāk aizdomas, ka lieta ir daudz sarežģītāka, nekā vispirms šķiet.
Prof. Henri Laborit izmanto trīs cilvēku dzīves stāstus, lai apspriestu biheiviorisma teorijas par izdzīvošanu, cīņu, atlīdzību un sodu, kā arī satraukumu. Renē ir tekstilrūpniecības tehniskais vadītājs, un viņam jāsaskaras ar satraukumu, ko izraisa korporatīvās samazināšanas. Janīna ir pašizglītota aktrise / stiliste, kura uzzina, ka mirst viņas mīļāko sieva, un viņam jāizlemj ļaut viņiem atkal apvienoties. Žans ir diskutabls karjeru kāpjošs rakstnieks / politiķis dzīves krustcelēs.
Alise ir ebreju ķirurga atraitne, kas palīdz bijušajam diplomātam Džeromam izvest ebrejus no Austrijas, lai glābtu viņus no nacistiem. Duets pieņem darbā Čārlzu, apavu ražotāju, kura tēvocis ir nacistu simpātiju atbalstītājs Višī valdībā. Čārlzs un Alise kļūst par mīļotājiem, kad viņus Parīzē paņem nacistu karavīri par vakara zvanu pārkāpumu.