Asprātīgs mūsdienu Latvijas portretējums, kas stāsta par četriem rīdziniekiem, kas nonāk pārsteidzošu notikumu virpulī. Galvenajās lomās – izcilie Jaunā Rīgas Teātra aktieri. Filmas režisors – Gatis Šmits. Pirms izrādīšanas Rīgā SERŽANTA LAPIŅA ATGRIEŠANĀS piedalījusies nozīmīgākajā kinofestivālā Āzijā – Pusanā, Dienvidkorejā.
SIŽETS
Atguvies pēc ārvalstu misijas, seržants Krists Lapiņš ievācas klusā Āgenskalna dzīvoklī. Izrādās, civilā dzīve sagādā ne mazāk pārbaudījumu: vannasistabā spiedz blondīne, pie durvīm klauvē okšķeris, greizsirdīgs "biezais" draud norakt un kāds policists atzīstas mīlestībā. Krista jaunajā dzīvē nekas nav tā, kā izskatās.
FILMAS VEIDOTĀJI
Filmas radošais kodols ir režisors GATIS ŠMITS un scenārija autors JĀNIS NORDS.
GATIS ŠMITS veidojis filmas VOGELFREI (2007) segmentu. Filma saņēma nacionālās kino balvas Lielais Kristaps par labāko filmu un labāko scenāriju. 2004. gadā Gata Šmita diplomdarba filma AĢENTS IEMĪLAS saņēma Lielo Kristapu par labāko režiju un labāko īsfilmu. Viņš iestudējis izrādes NAŽI VISTĀS, TAS NOTIKA AR VIŅIEM, 1906. TRAKĀK VĒL KĀ PIEKTĀ GADĀ, operu AUGĻU KOKS IR JĀZEPS un mūziklu LES MISERABLES.
JĀNIS NORDS tikko beidzis režijas maģistrantūras studijas Londonas Nacionālajā Kino un Televīzijas skolā. Latviešu kinoskatītājam pazīstams kā filmas AMATIERIS (2008) režisors.
Filmas operators ir SŪPUMS SONS no Ņujorkas. Kostīmus veidojusi pazīstamā modes dizainere KEITA, oriģinālmūzikas autors – komponists KĀRLIS LĀCIS. Filmas radošajā komandā ir daudz citu talantīgu profesionāļu no Latvijas un ārvalstīm.
Lomās: Andris Keišs, Guna Zariņa, Gatis Gāga, Vilis Daudziņš, Kaspars Znotiņš, Baiba Broka, Lily, Igors Ziemelis
Režisors: Gatis Šmits
Scenārists: Jānis Nords
Producents: Alise Ģelze
Kādā Latvijas ceptuvē Ainas kundze ik dienas ar rokām pārsit 40 000 olu, un šo monotono darbu viņa dara jau gandrīz 20 gadus no vietas. Sievietes mūžā virknējušies dramatiski, reizēm pat traģiski notikumi, jaunībā iecerētā dzīve nebija gluži tāda, kāda tā izveidojusies, taču Aina joprojām ir itin apmierināta ar visu, dzīvo kopā ar suni, reizēm aizbrauc pie vīra kapa un pat aizdod kaimiņiem pa latiņam no savas pensijas.
Filmā Olu kundze režisore Una Celma izmanto gan arhīva hroniku iestarpinājumus no Ainas kundzes jaunības laikiem, gan intervijas ar varoni un ainiņas no viņas ikdienas. Šis nepretenciozais stāsts īsā laikā izpelnījās ārkārtīgu ievērību pasaules kinofestivālos, pēc 90. gadu krīzes atjaunojot Latvijas filmdaru ticību pašmāju filmu konvertējamībai gan Baltijas valstu mērogā, gan pasaulē.