Devero kungs – toksisks varas, iekāres un augstprātības sajaukums. Ietekmīgais cilvēks kontrolē pasaules finanses un izlemj tautu likteņus, tomēr nespēj savaldīt pats savus instinktus. Viņu vada neremdināms seksuālais izsalkums, kam nav spēku pretoties. Gādādams par pasaules glābšanu, viņš diemžēl nevar izglābt sevi… Seksa skandāls kā politiska spiediena instruments? Kas gan patiesībā notika aiz greznās Ņujorkas viesnīcas fasādes?
Filma "Laipni lūgti Ņujorkā" paguva izraisīt traci jau pirms parādīšanās uz lielā ekrāna – Kannu kinofestivāla rīkotāji bija spiesti izslēgt to no konkursa programmas, padodoties spēcīgam politiskās un finanšu elites spiedienam. Tā rezultātā plaši apspriestās un gaidītās filmas pirmizrāde tika sarīkota teju "pagrīdē", toties ar spožiem panākumiem, par ko jāpateicas ne tik lielā mērā filmas mākslinieciskajai vērtībai, cik intrigai, kas apvija tās veidošanu.
Kannās spēlfilmas vērtējumi bija krasi atšķirīgi, jo tajā ir daudz nekautru ainu un tās sižetam ir pārāk tuva līdzība ar franču politiķa nedienām, kas sagrāva viņa karjeru.
Stāsta tapšanu iedvesmoja Starptautiskā Valūtas fonda bijušā izpilddirektora Dominika Strosa-Kāna seksa skandāls. Viņš jau paziņojis, ka iesniegs tiesā prasību pret filmas veidotājiem par neslavas celšanu, akcentējot, ka kinolente ietver "krietnu devu antisemītisma, melus un citas insinuācijas"
Būdams vēl bērns, Ali Neumens izglābās no militārās partijas "Inkatha" rīkotajām slepkavošanām; šis politiskais grupējums tolaik karoja ar Nelsona Mandelas vadīto Āfrikas Nacionālo kongresu. Izglābties izdevās tikai viņam un viņa mātei. Taču, tāpat kā daudzi izdzīvojušie, viņš joprojām izjūt pārciestās šausmas. Šobrīd Ali ir DĀR policijas slepkavību nodaļas vadītājs Keiptaunā. Viņa pakļautībā strādā Braiens Epkīns, baltādains ierēdnis, kura ģimene kādreiz bijusi iesaistīta aparteīdā. Abi kopā viņi cīnās pret noziedzību tuvākos un tālākos Āfrikas nostūros. Viņu darbs kļūst vēl jo grūtāks, kad tiek atrastas divu jaunu sieviešu mirstīgās atliekas. Pilsētā ienākušas jaunas narkotikas, ar kurām saistība bijusi arī abām mirušajām. Šajā nemierīgajā vidē, kur saduras skarbi dzīves apstākļi un modernā pasaule, sabiedrībā vēl joprojām sajūtama aparteīda ietekme.
"Parasti mēs nemīlam pašu dzīvi – mēs mīlam cilvēkus, vietas, dzīvniekus, atmiņas, literatūru, mūziku. Pēc tam mēs sastopam cilvēku, kam atdāvājam visu savu mīlestību, visu, kas mums ir. Un tad, kad šo cilvēku zaudējam, it viss mums beidz pastāvēt. Bet pasaulē jau nekas nemainās."
Vientuļi un noslēgti Parīzē dzīvo pensionēts amerikāņu profesors. Ieslīdzis dziļā aizmirstībā, bijušais filozofijas pasniedzējs ir zaudējis to, kā meklējumos sities visu mūžu, – jēgu. Ieskaujošās atmiņas draud pārvērsties halucinācijās, tāpēc viņš neatturami virzās pretī bezdibenim: cīkstēties ar absurdu ir jo īpaši grūti tad, kad esi tik absolūti vientuļš. Šķiet, ka viss visapkārt ir vien dekorācijas: tik lielā mērā viņu pārstājusi interesēt pasaule. Šķiet, ka viss svarīgais viņa dzīvē palicis pagātnē. Un tā arī ir, līdz kādudien autobusā notiek sastapšanās, kas visu maina.
Spožais aktieris sers Maikls Keins radījis nelielu burvīgu ekrāna šedevru, ko gribas noskatīties atkārtoti jau uzreiz pēc iziešanas no kino zāles.
"Morgana kunga pēdējā mīla" ir savdabīga atbilde drūmajai Mihaela Hanekes "Mīlestībai". Aizkustinošo, dziļi izjusto, skaisto stāstu, ko pasteļtoņos caurstrāvo vieglas skumjas, varēja uzņemt vienīgi sieviete. Filma nav par to, kā jādzīvo, bet gan par to, ka ir jādzīvo. Un jādzīvo spilgtu un piesātinātu dzīvi, novērtējot ikkatru tās mirkli.
Smalkās, elegantās pārdomas par vientulību, piedošanu un mīlestību sniedz skatītājam cerību.
"Izlaidums" ir strauja un trokšņaina komēdija par atvadām no skolas, kas gan jauniešiem, gan skolotājiem paliks atmiņā uz mūžu. Daudzas godības atkārtojas. Dzimšanas dienu un Jauno gadu mēs svinam ik gadu, bet skolas izlaidums notiek tikai vienreiz. Lai abiturienti nekļūtu traki, klausīdamies garlaicīgās un svinīgās runas par "dzīves ceļa sākumu" un "putnēniem, kuri pamet ligzdu", viņiem ir pašiem jāsarīko sev svētki.
Vienas un tās pašas klases abiturienti dažādi gatavojas izlaidumam. Reperi filmē savas dziesmas videoklipu, ballīšu cienītājs iekrāj alkoholu, nevainīgs zēns gaida pirmo seksu, iemīlējies Romeo nodomājis mīļotajai uzdāvināt saderināšanās gredzenu. Visi filmas varoņi noskaņoti neko sev neliegt – šo nakti viņi nekad neaizmirsīs.
Kā bieži mēdz gadīties, vecāki un skolotāji ir uz vienu roku un svinības iztēlojas pavisam citādi. Viņi vēlas sarīkot tradicionālu vakarēšanu ar dzejas lasījumiem, salātiem un estrādes mūziku. Jo tuvāk ir svinību diena, jo asākas kļūst sadursmes starp pieaugušajiem un jauniešiem, skola kļūst par kaujas lauku, izlaidums – par paaudžu karu bez noteikumiem.
Komēdijas "Rūgts!" veidotāji piedāvā izbaudīt visus skolas beigšanas priekus, skandālus un to sekas. Klīst baumas: kad krievu abiturienti svin izlaidumu, iedzīvotāji cenšas neiziet no mājām, iegādājas dzeramā ūdens krājumus vai pamet pilsētu... Ja arī tas ir izdomājums, kinoteātros "Izlaidums" notiks ar lielu troksni un nebūs aizmirstams!
Niks (Džošs Hačersons) ir kanādiešu tūrists, kurš kopā ar savu brāli apceļojot Kolumbiju, nolemj izveidot sērfa veikalu un uz kādu laiku apmesties Kolumbijā. Drīz pēc tam viņš sastop un iemīl apburošu meiteni, kura ir bēdīgi slavenā narkobarona Pablo Eskobara brāļa meita. Eskobaram (Benisio del Toro) ātri vien iepatīkas jaunais kanādietis un viņš tiek uzņemts narkobarona tuvāko cilvēku pulkā. Brīdī, kad Eskobara uzbūvētā impērija sāk brukt, Niks attopas starp savu mūža mīlestību un paranoisko narkobaronu.
Asa sižeta trilleri ir režisējis un scenāriju rakstījis izcilais itāļu aktieris Andrea di Stefano, kuram šī ir debija režisora krēslā. Filmas galvenajās lomās Amerikas Kinoakadēmijas balvas ieguvējs Benisio del Toro ("Galaktikas sargi", "Mežoņi" un "Vilkatis"), Džošs Hačersons ("Bada spēļu" triloģija) un Breidijs Korbets ("Melanholija").
Kino festivāla "Spektrs" rīkotāji sniedz ekskluzīvu iespēju tikai piecos seansos iepazīties ar savdabīgā režisora Ksavē Dolana filmu "Toms fermā"!
Jauno kanādiešu režisoru Ksavjē Dolanu vienlīdz bieži dēvē gan par brīnumbērnu, gan par briesmu bērnu (enfant terrible) – lai kā arī nebūtu, apzīmējums "bērns" savā ziņā šeit iederas – Dolanam ir tikai 25 gadi, kas režisoram tāds nieks vien ir. Taču Dolana veikumus par bērnišķīgiem gan nenosauksi. Psiholoģiskais trilleris ar amerikāņu kino garšu "Tom at the Farm" sola gan intrigas, gan spriedzi, gan provokācijas.
Jauns reklāmu veidotājs Toms dodas uz laukiem apmeklēt bēres. Ierodoties tur, viņš ir pārsteigts, ka neviens viņu nepazīst un nezina, kādas attiecības viņu saistīja ar aizgājušo. Drīz vien mirušā brālis Tomu iepin baisā spēlē, kurā Tomam ir jāuztur sērojošās ģimenes miers, lai nosargātu viņu labo vārdu un neaizskartu sērojošās mātes jūtas. Taču ģimenes tumšā pagātne draud sagādāt vēl lielākas nepatikšanas Tomam viņa braucienā uz laukiem.
Asterikss un viņa labākais draugs Obelikss, kuru spēlē Žerārs Depardjē, turpina savu gadiem ilgo cīņu ar Cēzaru, kurš beidzot grib tikt galā ar nevaldāmajiem galliem. Ap Asteriksa ciematu Cēzars liek uzcelt jaunu Romu – Dievu zemi. Gallu ciematu pārņem haoss un jukas. Taču Asterikss un Obelikss nepadodas!
Filma 2D un 3D formātā.
Esiet sveicināti Holivudā! Sapņu fabrikā, kur piepildās ilgotais, kur zvaigžņu daudzums vienuviet teju pārsniedz pieļaujamā robežas. Tomēr tās iemītnieki nemaz nav līdzīgi tēliem, kurus viņi tik dedzīgā centībā spēlē kino. Zem Losandželosas glāsmainajiem saules stariem neskaitāmo Beverlīhilzas piļu īpašnieki peldas greznībā un tīksminās slavas spozmē. Te sastopam atzītu psihoterapeitu un slavenību padomdevēju, kā arī cinisku un izvirtušu jau novecojošu kinozvaigzni, kurai viņš palīdz pašrealizēties kā sievietei un aktrisei. Vēl – jaunu miljonāru, kas nobaudījis veiksmes augļus un nu dziedē savu ekstravaganto grēku rētas. Šeit ir arī romantisks sapņotājs, kas pagaidām vēl nav pamanījies izsisties, un maldinošu trausluma iespaidu atstājoša nesen uzlēkusi zvaigznīte, kuras acīs ļaunu vēstošā nāves dejā griežas pagātnes dēmoni.
Kinematogrāfa galvaspilsēta sola laimi uz plakātiem un kinolentes tiem, kuri tiecas aizkļūt līdz zvaigznēm.
Bet kāpēc gan mēdz apgalvot, ka Holivuda ir grēku un neirožu, incestu un greizsirdības, halucināciju un infernālu himeru valstība? Sapņu un ilgu pilsēta atmodina rēgus, uzjunda kaislību plosīšanos un asins smaržu.
"Karte uz zvaigznēm" ir viens no sarkastiskā un radikālā Deivida Kronenberga labākajiem darbiem. Daudzslāņainākā un neparastākā filma, ko uzņēmis Kanādas provokators XXI gadsimtā. Dzirkstījoša satīra par Holivudu, kas iecelta gotiska kino romāna žanrā, filozofiska eseja par tikumu pagrimuma tēmu, kurā neticami blīvā darbība pārlec ne tikai no personāža uz personāžu, bet arī no vienas intonācijas uz citu... Kronenbergs metodiski velk laukā no skapjiem skeletus, atmaskojot ikvienu šīs mirdzošās un liekulīgās pasaules iemītnieku."
Intonatīvi nesaudzīgs un skarbs kino, kas turklāt uzņemts atsvešināti, fantomu un makabrisku vīziju vēdās. Tas savā ziņā atgādina mūsdienīgotu variāciju filmām "Sanseta bulvāris" un Mankeviča "Viss par Ievu".
Džims ir izbijis speciālo uzdevumu vienības kareivis. Vairākus gadus pēc vienības pamešanas Džimam ir jāmaksā par pagātnes grēkiem brīdī, kad viņa bijušie darba devēji pieņem lēmumu Džimu nogalināt.Bēgot no pasūtījuma slepkavām, Džims no Āfrikas džungļiem nokļūs Londonas dinamiskajās ielās, no kurienes patiesības meklējumi viņu aizved uz Barselonu. Džima vienaīgā iespēja izdzīvot – uzsākt cīņu pret ietekmīgu multi-nacionālu organizāciju un pieveikt bīstamāko no saviem bijušajiem kolēģiem.
Citplanētiešu tauta būvi, bēgot no iekarotājiem, nokļūst uz Zemes, kur pats dīvainākais būvu pārstāvis Ou, pilnīgi nejauši iepazīstas ar piedzīvojumus alkstošu meiteni Tipu. Viņu draudzība kļūst par pierādījumu tam, ka mēs visi esam tik dažādi un nejauši izdarītās mazās sadzīves kļūdas – tas ir tik ļoti cilvēcīgi. Kad par būvu atrašanās vietu uzzina viņus vajājošie ienaidnieki, Zemes iedzīvotājiem ir jāapvienojas ar būviem, lai aizstāvētu viņu kopējās mājas.
Braiens Mills nākamajā dienā pēc vakariņām ar savu bijušo sievu atrod viņu nogalinātu. Tikko viņš ir iegājis viņas dzīvoklī tālumā jau ir dzirdamas policijas mašīnu sirēnas. Naida pārņemts un nepatiesi apsūdzēts viņš bēg no policijas, FIB un CIP, lai atklātu savas bijušās sievas īsto slepkavu. Pēdējo reizi Millsam ir jāizmanto savas īpašās slepenā aģenta "prasmes", lai noziedzniekus vestu pie "taisnīgas tiesas" un pasargātu vienīgo viņam tuvo cilvēku, kurš vēl palicis dzīvs – viņa meitu.
Katru gadu visi putni lido prom uz dienvidiem. Tālajā ceļā ir jādodas arī Dzeltenajam un viņa putnu ģimenei, taču bara vadonis, kurš vienīgais zina ceļu, cieš no kaķa uzbrukuma un ir spiests palikt mājās. Tagad Dzeltenajam ir jāuzņemas līdera loma un jākļūst par galveno savā ģimenē - visas nepieciešamās bara vadoņa iemaņas ir jāapgūst lidojuma laikā, bet nepieciešamo pieredzi varēs iegūt no jautrajiem piedzīvojumiem.