"Rio, es mīlu tevi" — trešā filma no sērijas "Pilsētas, kuras es mīlu".
Filma stāsta par vienu no pārsteidzošākajām Dienvidamerikas pilsētām Riodežaneiro. Režisori no dažādām valstīm nofilmējuši desmit īsfilmas, kurās stāsta par mīlestību. Katra epizode veltīta kādam pilsētas rajonam, un katra atklāj konkrētā rajona neatkārtojamo kolorītu.
Projekts "Rio, es mīlu tevi" sākās ar #RIOEUTEAMO kustību, kas balstās uz ideju – parādīt mīlestību pret pilsētu. Šī kustība ātri vien šķērsoja interneta robežas, un izgāja Rio ielās. Tā mīlestības akcija kļuva par filmu, kurā stāstīts par mīlestību pret Rio.
Filmas "Rio, es mīlu tevi" veidošanā piedalījušies astoņu tautību pārstāvji. Viņi visi sasnieguši karjeras virsotnes, ieguvuši daudzas godalgas, piedalījušies pasaules zināmākajos kinofestivālos.
Lomās: Fernanda Montenegro, Eduardo Sterblitch, Regina Case, Stepan Nercessian, Hugo Carvana, Sandro Rocha, Emily Mortimer, Basil Hoffman, Vincent Cassel.
Režija: Vicente Amorim, Guillermo Arriaga, Stephan Elliot, Sang-soo Im, Nadine Labaki, Fernando Meirelles, Jose Padilha, Paolo Sorrentino, John Turturro, Andrucha Waddington, Cesar Charlone.
Filmas "Rīkstnieks" darbība risinās Turcijā 1919. gadā, trīs gadus pēc Gallipoles kaujas, kas bija izmisīgs Sabiedroto mēģinājums ieņemt nocietināto Osmaņu impērijas pussalu, taču prasīja milzīgu skaitu upuru abās pusēs. Pēc Pirmā pasaules kara beigām austrāliešu fermeris Konors mēro tālo ceļu no Austrālijas līdz Turcijai, lai atrastu savu trīs kritušo dēlu kapa vietas un pārvestu viņu mirstīgās atliekas uz dzimteni. Šķetinot pagātnes notikumus, Konoram pavīd cerība, ka viens no viņa dēliem varētu būt dzīvs. Drāma risinās uz vēsturiskās Stambulas fona, kas aizved tēvu līdz patiesībai par savu dēlu likteni.
Filmas "Rīkstnieks" režisora krēslā debitē Rasels Krovs ("Gladiators", "Noass", "Tērauda vīrs"), kurš pats ir arī galvenās lomas atveidotājs. Kopā ar viņu filmā spēlē Olga Kuriļenko ("Novembra cilvēks", "Aizmirstība", "Septiņi psihopāti") un Džejs Kortnijs ("Citādie", "Es, Frankenšteins", "Cietākais rieksts").
28 gadīgā Megana 11 gadus pēc skolas pabeigšanas ierodas uz absolventu tikšanos. Visiem viņas draugiem jau ir ģimenes un veiksmīga karjera, taču viņas dzīvē gandrīz nekas nav mainījies. Viņa vēl līdz šim satiekas ar savu pirmo puisi Entoniju un strādā pie sava tēva, stāvot uz ielām ar viņa firmas izkārtni. Dažādību pēkšņi ienes Entonijs, piedāvājot savu roku un sirdi.
Tas, ko katra meitene gaida ar nepacietību, pēkšņi izraisa varonei šoku.
Viņa paņem pārtraukumu - samelo savam puisim, ka brauc uz nedēļu atvaļinājumā, bet pati burtiski "iekrīt bērnībā" un izklaidējas mazpazīstamu tīņu kompānijā, kuri, palūdzot nopirkt tiem alkoholu, pēkšņi kļūst par pašiem tuvākiem cilvēkiem.
Pagriežot savu dzīvi par 180 grādiem, Megana pat nepamanīja kā kļuva laimīga, bet varbūt tādu viņu padarīja negaidīta tikšanās ar jaunās draudzenes neprecēto tēvu…
Mozus bija kļuvis par pieņemto dēlu faraona ģimenē un uzaudzis kopā ar Ramzesu – nākamo Ēģiptes faraonu. Nespēdams samierināties ar apkārt valdošo netaisnību, Mozus met izaicinājumu impērijai un, nostājoties priekšgalā atbrīvotajiem vergiem, dodas leģendārajā ceļojumā cauri tuksnesim.
Iespaidīgi vizuāli efekti, krāšņas, monumentālas vēsturiskās ainavas un lielisks aktieru ansamblis – leģendārā režisora Ridlija Skota episkajā drāmā "Exodus: Dievi un Valdnieki".
"Trešā persona" ir filma par trim mīlas stāstiem, kas savā starpā saistīti savādā veidā. Katram mīlestība nozīmē kaut ko citu. Vienam tā šķiet viegla un romantiska, otram pienāk vēlu un apzināti, bet citam visu dzīvi tā arī neizdodas piedzīvot īstu mīlestību, kad ne uz mirkli negribas būt šķirtam no paša dārgākā. Vārdu sakot, mīlestība gluži kā varavīksne pēc lietus var zaigot spilgtās krāsās, taču kāds to nemaz nespēj ieraudzīt.
Šo pāru mīlas stāsti uzplauks trīs dažādās un brīnišķīgās pilsētās. Roma ir visu romantiķu sapnis, Parīze - daile visās tās izpausmēs, savukārt Ņujorkā mīlestībai it nemaz neatliek laika. Par spīti tam, ka pilsētas ir dažādas un stāsti ir atšķirīgi, viņus visus vieno vienas un tās pašas jūtas – gaidītā, poētiskā un mūžīgā mīlestība. To visu var redzēt režisora Pola Hegisa filmā "Trešā persona". Hegiss sarakstījis scenārijus tādiem Holivudas projektiem kā "Mierinājuma kvants", "Kazino Royale", "Sarkanā tveice", seriāls "Taisni uz dienvidiem" un daudzus citus.
Turklāt bez oriģinālā scenārija un spilgtām režisora iecerēm visus kinomānus gaida patīkama tikšanās ar pazīstamajiem aktieriem Olīviju Vaildu, to pašu Trīspadsmito no seriāla "Doktors Hauss" un "Tronu" zvaigzni, Liamu Nīsonu no filmām "Šindlera saraksts" un "Nolaupītā", Milu Kunisu, Kimu Beisingeri, kā arī titulēto skaistuli Džeimsu Franko no filmas "127 stundas". Viņi visi mīlēs, ticēs, pārdzīvos, piedzīvos zaudējumus un sniegs atbalstu saviem tuvajiem. Īsi sakot – dzīvos un mīlēs. Pa īstam!
Esiet sveicināti Holivudā! Sapņu fabrikā, kur piepildās ilgotais, kur zvaigžņu daudzums vienuviet teju pārsniedz pieļaujamā robežas. Tomēr tās iemītnieki nemaz nav līdzīgi tēliem, kurus viņi tik dedzīgā centībā spēlē kino. Zem Losandželosas glāsmainajiem saules stariem neskaitāmo Beverlīhilzas piļu īpašnieki peldas greznībā un tīksminās slavas spozmē. Te sastopam atzītu psihoterapeitu un slavenību padomdevēju, kā arī cinisku un izvirtušu jau novecojošu kinozvaigzni, kurai viņš palīdz pašrealizēties kā sievietei un aktrisei. Vēl – jaunu miljonāru, kas nobaudījis veiksmes augļus un nu dziedē savu ekstravaganto grēku rētas. Šeit ir arī romantisks sapņotājs, kas pagaidām vēl nav pamanījies izsisties, un maldinošu trausluma iespaidu atstājoša nesen uzlēkusi zvaigznīte, kuras acīs ļaunu vēstošā nāves dejā griežas pagātnes dēmoni.
Kinematogrāfa galvaspilsēta sola laimi uz plakātiem un kinolentes tiem, kuri tiecas aizkļūt līdz zvaigznēm.
Bet kāpēc gan mēdz apgalvot, ka Holivuda ir grēku un neirožu, incestu un greizsirdības, halucināciju un infernālu himeru valstība? Sapņu un ilgu pilsēta atmodina rēgus, uzjunda kaislību plosīšanos un asins smaržu.
"Karte uz zvaigznēm" ir viens no sarkastiskā un radikālā Deivida Kronenberga labākajiem darbiem. Daudzslāņainākā un neparastākā filma, ko uzņēmis Kanādas provokators XXI gadsimtā. Dzirkstījoša satīra par Holivudu, kas iecelta gotiska kino romāna žanrā, filozofiska eseja par tikumu pagrimuma tēmu, kurā neticami blīvā darbība pārlec ne tikai no personāža uz personāžu, bet arī no vienas intonācijas uz citu... Kronenbergs metodiski velk laukā no skapjiem skeletus, atmaskojot ikvienu šīs mirdzošās un liekulīgās pasaules iemītnieku."
Intonatīvi nesaudzīgs un skarbs kino, kas turklāt uzņemts atsvešināti, fantomu un makabrisku vīziju vēdās. Tas savā ziņā atgādina mūsdienīgotu variāciju filmām "Sanseta bulvāris" un Mankeviča "Viss par Ievu".
Viens no Holivudas ar izdomu visvairāk apveltītajiem režisoriem Tims Bērtons laiž klajā biogrāfisku mākslas filmu "Lielās acis". Uz reāliem notikumiem balstītā filma būs stāsts par apbrīnas vērto un dažkārt arī komisko mākslinieces Mārgaritas Kīnas dzīvi (viņa kļuva slavena XX gadsimta 50. gados).
Apburošās un mazliet biedējošās milzu acis mākslinieces gleznās atklāj tajās attēloto bērnu – parasti meiteņu – dvēseles dzīles. Neredzēto mākslas darbu dēļ pircēji jo plašāk atver maku. Mārgaritas vīrs iestāsta sievai, ka mākslinieces sievietes darbi nebūs ne populāri, ne pieprasīti, tāpēc pāris nolemj tos piedēvēt vīram Valteram, nevis sievai Mārgaritai.
Uzņēmējdarbība sit augstu vilni, laulātie sekmīgi pārdod gleznas, to kopijas un atklātnes. Slepenā ģimenes vienošanās ļauj sasniegt finanšu pasaules augstākās virsotnes un dara Valteru neiedomājami slavenu. Dzīvesbiedrs arvien vairāk nostumj mākslinieci malā. Viņa apņemas cīnīties par savu vārdu un daiļradi, taču slavas alku apmātais vīrs negrasās atteikties no atzinības un mākslinieka tēla.
1971. gada konflikts Ziemeļīrijā draud pārvērsties pilsoņu karā. Belfāsta ir sadalījusies uzticamajos protestantos un naidīgajos katoļos, situācijas noregulēšanā tiek iesaistīta armija. Drīz pēc ierašanās Belfāstā, jauniesauktā Gerija vads tiek iesaistīts it kā ikdienišķā patruļā, kas drīz vien pāraug šausminošā ielu cīņā. Vispārējā haosa rezultātā viņš atpaliek no pārējiem un attopas viens pats naidīgā pretinieku teritorijā. Gerija ceļš atpakaļ uz bāzi ir baiļu, neskaidrības un izmisuma pilna odiseja.
Uz vēsturiskiem notikumiem balstītā filma ieurbjas iekšējā, emocionālā cīņā, kas nereti ir daudz dramatiskāka par cīņām, kas tiek veiktas par vienas vai citas valsts brīvību. Filmas režisors ir Jans Demānžs (Yann Demange) un šī ir viņa pirmā spēlfilma. Tā uzņemta Lielbritānijā, piedaloties lielākoties britu un īru aktieriem.
Galvenajā lomā filmā redzams jaunais un daudzsološais britu aktieris Džeks O’Konels ("Starred Up", "300: Rise of an Empire"), kuram loma tieši šajā filmā pavēra ceļu uz lielo Holivudu - viņu pamanīja pati Andželīna Džolija, un jau Janvārī viņš būs redzams aktrises otrajā režijas darbā, vēsturiskajā drāmā "Nesalauztais" ("Unbroken"), galvenajā lomā. Kino eksperti paredz Džekam O’Konelam spožu kino karjeru, un filma "71: Pēdējais kareivis" ir lieliska izdevība sekot tai līdzi jau no paša sākuma.
Filmu jau atzinīgi novērtēja Berlīnes, Ņujorkas, Toronto un Karlovi Vari kinofestivālu publika un žūrija - tagad ir jūsu kārta.
Brāļu Koenu (Fargo, The Big Lebowski, Burn After Reading, No Country for Old Men), jaunākā kinolente!
Filmas galvenā varoņa Edija Meniksa (Džošs Brolins) darbs ir sekot Holivudas zvaigznēm un, vajadzības gadījumā, izpestīt no nepatikšanām - atbrīvoties no kompromitējošiem foto, atrisināt neveiklas situācijas un par visiem zvaigžņu pārkāpumiem ziņot filmu studijai. Un tad kādā saulainā dienā no uzņemšanas laukuma tiek nolaupīts Holivudas spīdeklis Bērds Vitloks (Džordžs Klūnijs)!
Brāļu Koenu jaunākā kinolente var lepoties ar izcilu aktieru ansambli: Džošs Brolins, Džordžs Klūnijs, Aldens Ērenreihs, Reifs Fainss, Džona Hils, Skārleta Johansone, Frānsisa Makdormanda, Tilda Svintone un Čenings Teitums.
Par klasiku kļuvusī Brodveja izrāde, kas priecējusi jau daudzas skatītāju paaudzes, pārtapusi mūsdienīgā kino ekrāna versijā - komēdijā "Enija".
Enija ir desmitgadīga meitenīte, kas aug bez vecākiem, bet ir gana apķērīga, lai par sevi pastāvētu Ņujorkas ielās. Atstājot Eniju bērnu namā, vecāki apsolīja, ka kādu dienu atgriezīsies viņai pakaļ. Kopš tā brīža Enijai ir bijusi skarba dzīve, uzaugot nīgrās Mis Haniganas aprūpē. Viss izmainās brīdī, kad pilsētas mēra amata kandidāts Vils Staks, padomdevēju mudināts, nolemj kļūt par Enijas aizbildni, lai pārliecinātu vēlētājus, ka viņš ir iejūtīgs cilvēks. Staks jūtas kā Enijas sargeņģelis, nenojaušot, ka Enija ar savu neparasto dzīves uztveri ienesīs viņa dzīvē un dvēselē to, kā tur sen trūcis.
Filmas "Enija" režisors un viens no scenārija autoriem ir Vils Gluks ("Vieglas uzvedības teicamniece", "Noderīgi draugi"), galvenās lomas filmā atveido "Oskara" balvas nominante Kvavenžanē Volisa ("12 gadi verdzībā", "Dienvidu savvaļas zvēri"), "Oskara" balvas ieguvējs Džeimijs Fokss ("Neciešamie bosi 2", "Apbrīnojamais Zirnekļcilvēks 2", "Rio 2"), "Zelta globusa" balvas nominante Kamerona Diaza ("Šreks", "Sliktā skolotāja", "Zaļais sirsenis") un "Zelta globusa" balvas nominante Rouza Bairna ("X-cilvēki. Pirmā klase", "Trakais pirmais gads", "Sliktie kaimiņi").
Makss (Adams Sandlers) ir kurpnieks jau ceturtajā paaudzē. Kādudien savā apavu darbnīcā Ņujorkā viņš uziet relikviju, kam piemīt burvju spējas. Pateicoties tai, viņš var iejusties jebkura cita cilvēka dzīvē - vien iekāpjot tā kurpēs.
Cilvēka prāts ir lēns, tas nespēj fokusēties uz vairākām lietām vienlaikus. Atliek vien novērst upura uzmanību un tad veikli viņu aptīrīt... Šo ļaužu vājību savā labā izmanto rūdītais mahinators Nikijs, kurš krāpnieka aroda smalkumus māca arī savai draudzenei Džesai. Tomēr, kad viņu romantiskās attiecības kļūst pārāk ciešas, Niks Džesu pēkšņi pamet. Pēc trīs gadiem bijusī mīļākā - tagad satriecoša "liktenīgā sieviete" - uzrodas Buenosairesā, kur Nikijs izplānojis kārtējo afēru.