Dzīvības un nāves riņķdancis, kurā ir ienācis cilvēks. Mākslinieks, zoologs, dabas pazinējs un IT nozarē strādājoša aitkope, kura ir arī astronomijas entuziaste, uz bioloģisku ķermeņu bojāeju lūkojas dažādi. Meža maitas, kāpuri zem kapakmeņiem, aitiņas kūtī, spalvu un kaulu slāņi un zaļi vizošās mušas uz trūdošās miesas – starp to visu ir cilvēks, kas mēģina saprast savu vietu kosmoloģijā. Kas šajā lielajā pārtapšanas gobelēnā ir cilvēka suga: daļa no posma vai tomēr pārcilvēkam līdzīgā?
Latviešu jaunā gotika par nāves un beigu (ne)atliekamību. Maskalāns (groteskās filmas “Leiputrija” (2004), kas tika nominēta Eiropas Kinoakadēmijas balvai kā labākā dokumentālā pilnmetrāža, operators) ir viens no izcilākajiem dabas dokumentālājiem vērotājiem Baltijā, kurš jaunākajā darbā iedarbīgi kairina skatītāju gan ar attēlveidi, gan ar eksistenciāliem un ētiskiem jautājumiem. Šajā maņas aktivizējošajā un karnālajā metamorfozes detektīvā skatītājs ierauga mazāk redzamo, neapzināto vai retušēto dzīves daļu – nāvi –, kas vietumis ļauj nonākt retā kino pieredzes ārpus komforta zonā. Ar beigām un dabas “sarkanajiem nagiem un zobiem” nekas nebeidzas – ar to tieši sākas šī filma.
Onofs ir slavens rakstnieks, tagad vientuļnieks. Inspektoram rodas aizdomas, kad Onofs vienā naktī tiek ievests stacijā, viņš ir dezorientēts un cieš no amnēzijas. Izolētā lauku policijas iecirknī inspektors mēģina noteikt notikumus, kas saistīti ar slepkavību, lai panāktu satriecošu izšķirtspēju.
Noslēpumainais tumšais jātnieks nokauj jaunas meitenes netālu no Dikankas ciema, un viņš jau ir iededzis 11 dāmas. Nikolajam Gogolam, rakstniekam no Sanktpēterburgas, ir jāuzņemas atbildība par izmeklēšanu, bet, jo tuvāk viņš nonāk lietas risināšanā, jo vairāk der viņam, izraisot maucinošas vīzijas. Uzzinot, ka nākamais upuris ir viņa mīļotā Liza, viņš šaubās, vai viņš spēs viņu pasargāt un pretoties slepkavai. Par laimi, viņš satiekas ar kādu, kurš var viņam palīdzēt: Komu Brutu, raganu mednieku, cīņas mākslinieku un filozofu. Kopā viņi pavada trīs briesmīgas naktis vecā kapelā, lasot raganas Ulyana apbedīšanas pakalpojumus un aicinot šausmīgi ļauno garu Viy.
Drīz pēc Gogoļa nāves Bins viņu nosauc par kazaku un jauno sieviešu nāvi pie Tumšā jātnieka rokām, jo tieši viņš lika viņus slēpt kūtī. Bomgart nespēj veikt pēcnāves analīzi par Gogoļa ķermeni, savukārt Vakula meita Vasilina (kurai slepeni piemīt maģiskas spējas) pasludina noliegumu par Gogoļa nāvi.
1829. gads. Nikolajs Gogols, jauns trešās nodaļas darbinieks, ir izmisis: viņa paša grāmatas šķiet seklas un viduvējas, tāpēc viņš turpina pirkt veselas drukas sērijas, lai tās visas sadedzinātu. Viņš cieš no vardarbīgiem epilepsijas lēkmēm un turpina strādāt. Izmeklētājs Jakovs Guro nejauši ir liecinieks vienam no šādiem piemēriem un saprot, ka Gogoļa vīzijās ir norādījumi, kas varētu palīdzēt atrisināt faktiskos noziegumus. Kopā Gogols un Guro uzņemas īpaši dīvainu un satraucošu lietu, kas viņus aizved uz nelielu Dikankas ciematu, kur visiem ir milzīgs noslēpums.
Darbība notiek Ļvovā (Ļvova) Otrā pasaules kara priekšvakarā. Bijušais Baltās armijas virsnieks (Vladimirs Maškovs) pēc baltu sakāves Krievijas pilsoņu karā emigrēja uz Poliju (Ļvova tajā laikā bija Polijas pilsēta). Viņa galvenais sapnis bija iegādāties Aļasku no ASV un atgriezt to atpakaļ Krievijā.
Stāsts par diviem krievu zēniem, kuru tēvs pēkšņi atgriežas mājās pēc 12 gadu prombūtnes. Viņš ved zēnus brīvdienās uz attālu salu pie ezera, kas pārvēršas gandrīz mītiska mēroga vīrišķības pārbaudē.
Mazgātais Marsa policists (Auteuil) nopelna izpirkšanas iespēju, pasargājot sievieti no vīrieša, kurš nogalināja savus vecākus, kad viņš drīz tiks atbrīvots no cietuma.
Vīrietis saņem noslēpumainu e-pastu, kas, šķiet, ir no viņa sievas, kura tika noslepkavota pirms gadiem. Kad viņš izmisīgi mēģina noskaidrot, vai viņa ir dzīva, viņš nonāk līdzdalībā viņas nāvē.