Neauglīgs skaņu stils tiek stilīgi izmantots, lai izveidotu minimālistisku mazpilsētas vidi, kurā noslēpumaina sieviete vārdā Grace slēpjas no noziedzniekiem, kas viņu vajā. Pilsēta ir divpusīga un piedāvā apmesties Grace, kamēr vien viņa var padarīt viņu pūļu vērtu, tāpēc Grace smagi strādā dažādu pilsētnieku nodarbinātībā, lai iegūtu viņu labvēlību. Tomēr spriedze uzliesmo, un Grētas kā bezpalīdzīga autsaidera statuss izsauc ļaunu nicinājumu un ļaunprātīgu izmantošanu no Dogvilas pilsoņiem.
Ir 1933. gads, Lielās depresijas laiks. Greisa (Braisa Dallasa Hovarda) kopā ar savu tēvu (Vilems Defo) un viņa gangsteru bandu siro cauri visai Amerikai. Alabamas štatā viņi nonāk nomaļā plantācijā Manderlejā, kur, kā atklājas, joprojām turpinās verdzība, kaut pārējā Amerikā tā atcelta jau pirms 70 gadiem. Greisa, cēlu nodomu un "svētu dusmu" pārņemta, nolemj izmainīt šo netaisnību un iejaucas notiekošajā... Viņas centieni izveidot ideālu un demokrātisku valsti diemžēl piedzīvo sakāvi. Greisa dāvā vergiem brīvību, bet viņi nezina, ko ar to iesākt, jo pieraduši pie drošības, kad viņu vietā visu izlēma kāds cits…
Pazīstamais dāņu kinorežisors, kustības Dogma'95 aizsācējs Larss fon Trīrs ("Šķeļot viļņus", "Idioti", "Dejotāja tumsā") ne tikai tematiski, bet arī sižetiski turpina "Dogvilā" iesākto stāstu par Greisu. "Manderleja" ir otrā filma no Trīra iecerētās triloģijas par ASV.
Lomās: Bryce Dallas Howard, Isaach De Bankolé, Danny Glover, Willem Dafoe, Jeremy Davies, Lauren Bacall, Chloe Sevigny
Režisors: Lars von Trier
Būdams radošo spēku pilnbriedā, padomju kinorežisors Sergejs Eizenšteins 1931. gadā dodas uz Meksiku, lai uzņemtu filmu "Lai dzīvo Meksika". Eizenšteins ierodas Gvanahvato, tikko saņēmis Holivudas atraidījumu un izjuzdams arvien lielāku spiedienu atgriezties staļiniskajā Krievijā. Gida Palomino Kanjedo vadībā viņš piesardzīgi atklāj saiknes starp Erotu un Tanatu, seksu un nāvi, un labprāt atveido tās kino, taču nevēlas ciest reālajā dzīvē.
Šajā filmā Pīters Grīnevejs pēta radoša ģēnija prātu, kas sastopas ar alkām un bailēm no mīlestības, seksa un nāves. Desmit kaislīgas dienas, kas neatgriezeniski pārvērš vienu no pasaules kino dižgariem un ietekmē viņa turpmāko darbu.