Caurstaigājamā, daudzstāvu namu ielenktā pagalmā nošauts jaunais fotogrāfs Dimda, kas dzīvoja šeit komunālā dzīvoklī. Slepkavības izmeklēšana vienlaikus kļūst arī par psiholoģisku izpēti.
1917. gads Petrogradā, jauns latviešu puisis Jezups piesakās strādāt revolūcijas labā un tiek nosūtīts uz Krievijas vidieni demonstrēt filmas un aģitēt par iestāšanos Sarkanajā armijā. Jezups ir naivs ideālists un labprāt ieročiem nemaz nepieskartos, taču dzīve sagrauj viņa ticību, ka bez vardarbības iespējams iztikt. Galu galā Jezups spiests saprast, ka revolūcijas ideāli jāaizstāv ne tikai ar kinoprojektoru, bet arī ar ložmetēju.
Filmas sižeta pamatā ir populārās leģendas par viduslaiku Anglijas tautas varoni Robinu Hudu, kurš dzīvoja Šervudas mežā un kopā ar saviem līdzgaitniekiem neļāva mierīgi dzīvot augstmaņiem un baznīckungiem. Robina Huda stāstā ir daudz piedzīvojumu, nāves briesmu, brīnumainu izglābšanos un, protams, arī mīlestības.
17. gadsimts Latvijā, zemi pārstaigā zviedru un poļu karaspēks. Rīgas rātes kungi gatavi par labu atlīdzību atdot Rīgas atslēgas jebkurai svešzemju varai, taču trīs draugi Andris, Pēteris un Ērmanis kopā ar draudzenēm Rūtu, Annu un Lēni negrib to pieļaut un mudina Rīgas iedzīvotājus cīnīties.
Sibīrijas taigā aplaupīts zelta raktuvju darbinieks, nozieguma pēdas ved uz Latviju. Tiek izplānota sarežģīta operācija, kuras rezultātā vainīgos varētu notvert ar visu zelta kravu, un pie plāna īstenošanas, riskējot ar dzīvību, ķeras kriminālmeklēšanas daļas darbinieks Jānis Krastiņš.
Starptautiska autorallija laikā padomju ekipāžas mašīnā atrodas noslēpta glezna. Jaunais autobraucējs Grauds ierosina nekavējoties ziņot komandas vadībai par iespējamo kontrabandas mēģinājumu, bet veterānam Liepam labs rezultāts sacensībās ir prestiža lieta, tāpēc viņš baidās no izmeklēšanas, kas mašīnu noņemtu no trases. Noslēpumaini notikumi liecina, ka Liepas un Grauda mašīna joprojām ir noziedznieku uzmanības lokā...
Komēdija par utopisku laikmetu, kad pēdējais cietums tiek slēgts, jo brīvībā iznāk pēdējais cilvēks, kurš bijis notiesāts kā zaglis. Viņš nonāk absolūti ideālā sabiedrībā, kur nav nekādu privātīpašniecisku tieksmju un viss pieder visiem, taču pats vēl aiz veca ieraduma nevar pārstāt zagt un čiepj visādas galīgi nevajadzīgas lietas. Taču galu galā pilsētā atceļ arī preču-naudas attiecības un zagšana zaudē jebkādu jēgu. Zaglis mēģina atdot nozagtās lietas īpašniekiem, bet arī tad iekuļas visādos pārpratumos.
Ģimenes drāma.
Ņina un Nikolajs Jansoni dzīvo pārtikušu cilvēku dzīvi - ir labs darbs, dzīvoklis, mašīna. Vēl tikai bērnus un Ņina, par spīti ārstu brīdinājumiem, dzemdē. Kļūdas dēļ pēc dzemdībām sievietei paziņo, ka bērns miris. Ņina baidās teikt vīram taisnību un pieņem citu bērnu. Kad pārpratums atklājies, viņa atsakās no sava īstā bērna, kuru pieņem medmāsa Inta. Pēc vairākiem gadiem Ņinā pamostas mātes jūtas un viņa vēlas savu īsto bērnu atgūt.
Vilciena mašīnistam Pētersonam kāds nepazīstamais sāk regulāri ieskaitīt naudu krājkases kontā. Ar laiku Pētersons uzzina, ka šī nauda viņam tiek maksāta par līdzdalību noziegumā, un pats uz savu galvu sāk izmeklēšanu.
Zobu protēzista Beļska pēkšņā nāve liek domāt par slepkavību, aizdomas krīt uz vairākiem viņa paziņām. Pie izmeklēšanas ķeras milicijas kapteinis Krastiņš, kurš darbojās jau Aloiza Brenča iepriekšējā kriminālfilmā Gaisma tuneļa galā.