Beverly Detroit

Adaptation. | ASV
Žanrs
IMDB
7.7 (169859 balsu)
Budžets
19,000,000.00$
Mīlestības pilnā scenārija autors kļūst arvien izmisīgāks, cenšoties pielāgot grāmatu “Orhideju zaglis”.

Jersey Girl | ASV
Žanrs
IMDB
6.2 (67086 balsu)
Budžets
35,000,000.00$
Ollijs (Bens Afleks) savā karjerā kā Ņujorkas reklāmas aģents ir sasniedzis spīdošo virsotni - viņa perfektajā dzīvē ir skaista sieva (Jenifera Lopeza) un elegants dzīvoklis Manhetenā. Taču vienā brīdī dzīve sagriežas ar kājām gaisā, kad viņa sieva dzemdībās mirst... Ollijs kļūst par vientuļo tēvu un drīz zaudē arī darbu, tāpēc spožo Manhetenas dzīves stilu ir jāiemaina pret meitas labklājību Ņūdžersijā, kur abus dzīves pabērnus- dēlu un mazmeitu, uzņem viņa tēvs (Džordžes Kerlins). Pavisam nemanot viņa dzīvē ienāk kāda sieviete (Līva Tailere), kas Ollijam māca novērtēt īstās dzīves vērtības. Komēdiju meistars Kevins Smits ("Dogma", 1999) mīļajai un asprātīgajai filmai izvēlējies tādu pašu nosaukumu kā 1992. gadā, tomēr filmai ir pavisam cits sižets.

Žanrs
IMDB
8.5 (842338 balsu)
Budžets
35,000,000.00$
Filmas pamatā ir patiess stāsts par Vladislavu Špīlmanu, kurš trīsdesmitajos gados tika uzskatīts par izcilāko pianistu Polijā, varbūt pat visā Eiropā, un brīnumainā kārtā palicis dzīvs ebreju masu iznīcināšanas grautiņā 2.Pasaules kara laikā. Savukārt režisors Romāns Polaņskis bērnībā ir pārcietis holokausta režīmu Krakovas geto. Brīnumainā kārtā viņam izdevies izglābies no koncentrācijas nometnes, kurā viņa māte gāja bojā. Kad Polaņska rokās nonāca Špīlmana autobiogrāfiskais romāns "Brīnumainā izdzīvošana" (Das wunderbare Uberlenen, 1998.), viņš uzreiz saprata, ka tā ir tēma viņa nākamajai filmai. Polaņskis filmā uzsvaru nav licis uz ebreju masu iznīcināšanu koncentrācijas nometnēs vai leģendāro, izmisīgo cīņu par izdzīvošanu ebreju nomitināšanas vietā Varšavas geto. Visas kara šausmas un ebreju vajāšana tiek nodota skatītājam ar pianista acīm - no visām slēptuvēm, kur viņš slēpjas. Pianists nav attēlots kā varonis, viņš vienkārši cenšas saglabāt savu dzīvību, lai atkal varētu nodoties iemīļotajai klavierspēlei. Visi pārējie viņa ģimenes locekļi kopā ar tūkstošiem citu ebreju tiek iestumti vagonos, kas aizved tos iznīcībai. Pianistu no šīs masu deportācijas vietas izglābj vācu savervētais ebreju policists. Ar paziņu palīdzību viņam izdodas izbēgt arī no ebreju darba nometnes Varšavas geto, viņa slēptuves mainās no mājas uz māju. Viņam tiek sameklēts dzīvoklis kādā daudzstāvu mājā pat pašā vācu perēkļa vidū - drošības labad. Māja tiek sabombardēta un pianists slēpjas te vienās drupās, te nākamajās. Viņš ceļo kā ēna un pats arī sāk izskatīties kā ēna (Adrians Brodijs filmēšanās laikā zaudēja 14 kg). Vērojot šo izmisīgo cīņu par izdzīvošanu, nevilšus rodas pilnīgi eksistenciālas sajūtas. Kāds vācu kapteinis jau pašās kara beigās atrod pianistu mājā, kur vācieši pirms atkāpšanās iekārtojuši štābu. Kapteinis liek pianistam sēsties pie klavierēm un spēlēt, lai pierādītu, ka viņš nemelo un tiešām ir pianists. Mūzika izglābj Špīlmanu arī šoreiz, jo vācieti, kurš pats, kā izrādās, ir mūziķis, saviļņo pianista klavierspēle… Vladislavs Špīlmans nodzīvoja Varšavā līdz pat savai nāvei un mira 2000.gadā 88 gadu vecumā.